Kaj je franšiza?

Franšizni model poslovanja je sistem prodaje blaga ali storitev, ki ga je razvil v Sloveniji franšizor v sklopu svojega sistema franšiznih enot in je zasnovan na tesnem in stalnem sodelovanju med franšizodajalcem in franšizojemalcem, ki sta pravno in finančno ločena in neodvisna poslovna subjekta, v okviru katerega daje franšizor partnerju pravico in ga hkrati zavezuje, da posluje skladno s franšizorjevim poslovnim modelom.
 
Ta pravica in dolžnost pooblašča vsakega franšizija − in ga hkrati zavezuje − da uporablja franšizorjevo trgovsko ime in trgovsko znamko, know-how in druge pravice, ki izhajajo iz franšizne pogodbe. Franšizor pa jim pri tem zagotavlja stalno strokovno podporo, na način in za čas, kot ju določa franšizna pogodba, ki sta jo s tem namenom sklenila franšizor in franšizij.
 
Pri franšizingu franšizodajalec prodaja uspešen, dodelan in preverjen poslovni model, ki ga je predhodno razvil in v praksi preizkusil. Franšizij tako vstopa v že preverjen in s tem manj tvegan poslovni model, kjer skupaj s priznano blagovno znamko prejme tudi vso znanje in izkušnje franšizodajalca, za katere franšizij plača pristopnino (v enkratnem znesku).
 
Franšizor se obvezuje, da bo franšiziju dajal stalno podporo in da bo še naprej razvijal franšizni sistem in potrebno podporo franšiziju, kupec franšize pa se obvezuje, da bo ustrezno izvajal celoten koncept sistema in tudi prepoznal svojo odgovornost za celotni sistem.
 
Uspeh franšizija je tudi uspeh franšizorja. Samo v primeru, če bo franšizij uspešen, bo poslovanje dobičkonosno in uspešno tudi za franšizorja.
 

Zaupajo nam

  • Toyota
  • Sanolabor
  • C & A
  • AirFrance
  • menn yacht group
  • Jones Lang LaSalle
  • ŽGP
  • Rutar
  • vitapur
  • Kovoprojekta
  • osvic
  • Javna
  • sun chemical
  • Hidria
  • Clarus
  • arcelormittal
  • Hilti
  • NLB Skladi
  • Radio 1
  • ZDS